Member details

Hyvers in het buitenland

Sort by: -Old first- | New first

12 Feb, 20:13
Hallo Hyvers in het buitenland.

Welke producten uit Nederland mis je echt?

Laat het weten om onze site nog beter te optimaliseren!!

Alvast bedankt!!!

Bezoek onze website
Htpp://www.productenuitholland.com

13 Feb, 08:55
Beste website,

Hier in Tanzania missen we een lekker stuk kaas bij het ontbijt. Ooh ja en de bij behorende Nederlandse kaas-schaaf.
Voor de lunch zou een broodje kroket of nog lekkerder een broodje kaas-soufle met lekkere mayo gewenst zijn.
Als er voor het avond eten en pot met zuurkool staat met een Unox worst zouden we daar ook geen "nee" tegen zeggen.
Voor na het eten een goeie jonge borrel uit het noorden of een shotje Gold Strike, nou dan heb je de mensen wel op de tafel dansen.

Maar ach wat blijft er dan nog over om jaarlijks terug te komen...

We zijn niet verhuisd om vervolgens de aardappelen en de appeltaart van Aldi mee te nemen in de caravan of koffer.
Ga zo maar weer eens Ugali-maini lunchen.
Maar je had me even aan het dromen.
Thanks!
15 Feb, 11:30
Lekkere hollandse vla en.of andere zuivel producten mis ik wel eens.
15 Feb, 11:59
in het begin waren het duidelijk de frikandellen, kroketten, stroopwafels en drop. Maar inmiddels weet ik een supermarkt in de buurt waar ze die spullen nu ook verkopen. Is wel schandalig duur, maar zo blijft het toch iets bijzonders :-)
15 Feb, 14:14
Hmmm, hebbie effe?

Calvé Pindakaas
Poffertjesmix van Koopmans
Muntdrop
Salmiak
Piccallily
Vla
Roomboterkoek
Krentenbollen
Brokkelkaas
Stroopwafels
Gesneden verse soepgroenten
heineken (de echte, geen import)
heineken oud bruin en tarwebok
Schenkstroop
hagelslag
.....

15 Feb, 17:22
schandalig misschien? maar het eerste dat in me opkomt is de HEMA worst...
maar laatst heb ik me laten vertellen dat de HEMA worst door UNOX wordt gemaakt...
15 Feb, 21:45
maar laatst heb ik me laten vertellen dat de HEMA worst door UNOX wordt gemaakt...

Dit zijn inderdaad de Unox rookworsten.
WWW.PRODUCTENUITHOLLAND.COM:
:-d :-o :-d :-o :-s :-s :-| ^o) :-) :-) :-p :-p :-o :-d :-p
16 Feb, 00:11
Hai Robert,
ik zie jou lijst en wil je vertelen dat poffertjes mix en roomboter koek zelf te maken zijn, net als vla. Het duurt wat langer dan als je het uit de winkel haalt, maar het is mogelijk. Als je recepten wil hebben, laat het me weten.
Groetjes,
16 Feb, 05:22
Hier in de VS mis ik inderdaad toch wel wat nl producten. Natuurlijk zijn er genoeg andere dingen te vinden, maar een paar mis je altijd.

Vettigheid:
- frikadel speciaal
- mexicano pinda
- kroket
- een lekker puntzakkie patat oorlog

Overig:
- zoet broodbeleg (al heb ik al wel hagelslag en nutella gevonden)
- drop (mis vooral mn harlekijntjes en muntdrop)
- net als Robert: mn ECHTE heineken. In ieder geval heb ik nog mn import bier, in plaats van dat piswater hier, haha.

Buiten dat zijn hier en daar wat internationale winkels en zelfs nederlandse winkels (ongeveer 2 uur rijden) waar stroopwafels, pepermunt en poffertjesmix ed te verkrijgen zijn. Dus als ik daar in de buurt ben zorg ik dat ik daar wat van insla. :-)

Wat wel weer fijn is hier dat bepaalde dingen goedkoper zijn dan in NL en ook een hoop lekkere dingen te verkrijgen zijn (nee, ik bedoel niet alleen junkfood). Ik moet zeggen dat de VS, in ieder geval in deze staat, behoorlijk op de gezonde toer is. Er is bij veel fastfood ketens dan ook heerlijk gezond spul te koop. En dan natuurlijk al de mexicaanse restaurants hier, heerlijk! :-) Uit eten is hier ook een stuk goedkoper dan in NL, voor 15 euro kun je hier een heerlijk topstukkie biefstuk krijgen met groenten en alles erbij. 30 euro per persoon hier is behoorlijk duur uit eten gaan.

Oh ja, ik mis de hollandse curry saus!!!
28 Apr, 23:46
Nee, een Hema-worst is geen UNOX-worst.. Het wordt alleen in dezelfde fabriek gemaakt.. Net zoals dat er in de Grolsch-fabriek ook Hertog Jan wordt gebrouwen, gewoon omdat het soms handig is..;-)
Ik woon trouwens niet in het buitenland.. Tja, in juni wel 2,5 maand in Lyon!:-d Maar verder heb ik hier niet zoveel te zoeken op 't moment..:-p
29 Apr, 15:17
op de stroopwafel en echte echte echte kaas na mis ik in Namibie eigenlijk weinig.
Voor alles is een recept te vinden op internet en met wat creativiteit kun je veel dingen namaken, maar goed, eenmaal weer even in Nederland eet ik toch snel weer een keer patatje pinda - het is hier wel te krijgen / maken maar het smaakt toch anders...
29 Apr, 22:22
FunPagina.euik mis in istanbul lekkere douwe egberts koffie- unox worst en niet vergeten kaaaaaaaaaaaaaaaaas.groetjes riet,
30 Apr, 16:09
Echt missen doe ik niks, tenminste al zeker niets van eten of drinken. We zijn 1x per jaar in NL, dan eten we wel eens een frietje speciaal, krentenbollen, gevulde koek en echte Limburgse vlaai (da's wel lekker!). Hier in Singapore worden sommige dingen wel geimporteerd, zoals Venco dropjes.

Als we in NL zijn heb ik juist heimwee naar het eten van hier!
1 May, 04:39
Ben nu bijna 8 jaar in de USA. Kroketten en pindasaus maak ik zelf, en als 't seizoen aanbreekt maak ik oliebollen (de voorvader van de donut!!) en pepernoten... Af en toe maak ik een pan hutspot zuurkool of erwtensoep. Het enige wat ik echt af en toe mis is een vette FRIKANDEL SPECIAAL met uitjes!! O ja, nieuwe haring.... hmmm....
1 May, 06:07
Bas, kun je misschien een goed recept (of jouw recept) voor kroketten posten? Appreciated!! :-)

Subject Started by  Replies   Last 
Marcia :licking:
15 yesterday, 21:41
Jana
5 yesterday, 20:42
Hugo
658 yesterday, 20:30
:hearts: Ramona
0 Wednesday, 13:29
Producten uit Holland
63 Tuesday, 22:49
Richard Dijksma