Member details

Hyvers in het buitenland

Sort by: -Old first- | New first

21 Jul, 18:48
Hoi,hoi..
mijn naam is Elyza van Der Sanden
woon sinds kort in Zwitserland.
Vind het hier erg mooi, en ik zit vlak bij Zurich ..Maar mis mijn vrienden en fam (vooral mijn moeder en oma)
Iemand tip's !!!!!
;-)
21 Jul, 21:24
Hoi Elyza
Ik woon sinds 4 jaar in Amerika, en ja, ik mis mijn familie en vrienden best wel... Vooral mijn moeder en broer en zus. Ik weet niet waarom, maar het contact met vrienden is bij mij langzaamaan minder geworden (ook omdat je nieuwe vrienden ontmoet). Wel mailen we af en toe. Ik heb via nobelcom.com een telefoonkaart waarmee ik vanaf mijn mobieltje voor maar 0.4 cent per minuut naar NL kan telefoneren (Hello Netherlands-kaart) vaste lijn uiteraard. Zodoende kan ik wanneer het mij maar uitkomt naar NL bellen. Heb ik wel heel veel baat bij gehad (nog steeds trouwens). Misschien is dat ook wat voor jou. Daarnaast sturen mijn broer, zus en ik regelmatig een SD-kaart heen en weer, om de zoveel tijd een leuk kaartje en nieuwe foto's!! Ook aan te bevelen, haha!
Veel succes ermee!
Groetjes Diekske
22 Jul, 07:33
tja... ten eerste: het went.
ten tweede: het is niet ver en niet duur om van zwitserland naar NL te vliegen (easyjet en dat soort companies), of te rijden.
Voor mij kost het dik 1400 euro om met man en kindertjes Nederland te bezoeken :'-(
Sterkte met je heimwee en geniet van je ongetwijfeld prachtige uitzicht!
22 Jul, 08:02
Ja, het is natuurkijk ook wel zo ben er zo en de koste zijn gewoon te doen!
Een neef van mijn man leefd nu ook al een hele tijd in Amerika, alleen zijn moeder in Sapanje , en vader in mexico.En ik wonende al heel me leven in Brabant, Heel dicht bij mijn ouders, meer dat veilige gevoel,(beter kan ik het niet beschrijven) En dat mis ik het meest, de gewoone dingen,
Het onbekende hier, maakt me een beetje bang, had ik niet van mezelf vewacht..
22 Jul, 09:34
kan je niet terug? :-)
22 Jul, 10:42
Wil het wel echt een kans geven, ons huis is net verkocht, moet er gewoon door heen!
En mijn man heeft het super naar zijn zin op zijn werk, denk ook wel dat ik erg moet wennen aan het land, ben mee een strand en zon mens ;-)
Misschien bevalt het skieen wel in de winter! hou de moet erin! Al zijn er ook moeilijke momenten! Mischien gewoon voor jaartje of twee?!
22 Jul, 13:19
joh - al het begin is moeilijk. Weet nog wel toen ik net in Hongarije zat. Vreselijk vond ik het, dacht dat ik nooit kon aarden en kijk mij nou...7 jaar later...woon er nog steeds en blijven dat voorlopig ook nog wel doen. Even doorbijten in het begin, wellicht met een vloek en een traan, maar uiteindelijk is het vaak top!

En aan de andere kant...tuurlijk mis je je familie en dat zal ook altijd zo blijven; maar het hebben van een 'vrije agenda' omdat je niet naar de verjaardag van de hond van de buurman van je oma moet is echt heeeeeeel erg verfrissend ;-)

Succes!
22 Jul, 13:51
ja precies, alle begin is moeilijk. zeker met een heel ander klimaat waarin ik het eerste jaar praktisch elke dag ziek was (niet cool!!! :protest: ) vond ik het ontzettend moeilijk. Maar langzaam aan krijg je echt je eigen leventje. Zorg dat je een leuke baan krijgt en als het even kan een hobby, anders zit je ook maar de hele dag alleen in huis en da's niet bepaald bevorderlijk voor je heimwee! :-)
22 Jul, 22:21
Wij (gezin met 3 kleine kinderen) waren vorig jaar augustus geemigreerd naar Noorwegen, maar zijn door vele tegenslagen en gemis van vrienden en familie tot de conclusie gekomen dat terugkeer naar Nederland ook een optie was. Dat was in het begin een hele rare gedachte, en we wilden er vanuit onze trots eigenlijk niks van weten. Nu zijn we alweer 2 maanden terug en ik zou nooit meer terug willen naar Noorwegen! He is dus gewoon ook altijd nog ene optie om lekker terug te gaan, ook al wil je daar niet aan denken!
Sterkte met je gemis. Geluk is vlak om de hoek, je kunt het zelf creeeren!
Mariska
24 Jul, 19:43
Sinds 9 maanden woon ik in Aruba. Ik weet dus nu ook wat heimwee is. Ik mail, bel en hyve nog steeds heel veel met familie en vrienden in Nederland.

Voor mij was het belangrijk om snel veel nieuwe mensen te leren kennen. En dat is gelukt. Ga een cursus volgen, wordt lid van een (sport)vereniging, meldt je aan als vrijwilliger bij een of ander goed doel en voor je het weet heb je een aardig netwerkje dat je komt opvrolijken als je het even niet meer leuk vindt. Succes!

Subject Started by  Replies   Last 
Marcia :licking:
15 yesterday, 21:41
Jana
5 yesterday, 20:42
Hugo
658 yesterday, 20:30
:hearts: Ramona
0 Wednesday, 13:29
Producten uit Holland
63 Tuesday, 22:49
Richard Dijksma