Member details

Hyvers in het buitenland

Sort by: -Old first- | New first

11 May 2006, 10:22
Hoi, ik woon in Duitsland, in Erfurt, eerst voor mn studie en nu ben ik hier aan het werk. Volgens mij zitten er hier aardig wat mensen die in Duitsland wonen. Wie wonen er nog meer in Duitsland en hoe bevalt het?
12 May 2006, 20:43
Ja hier is er nog 1

Woon nu in Wildau (bij berlijn)

Bevalt op zich goed... Maar mis mn vriendin uit Nederland toch wel.. gelukkig is het maar voor 2 semesters (ik studeer hier ;-) )
17 May 2006, 01:39
Hoi,
En hier is dan de 3e...
ik woon in München,omdat mijn vriend hier vandaan komt.
Ik begin gelukkig na vijf maanden steeds meer te wennen....:-d
17 May 2006, 14:04
Ha, in München heb ik ook een poosje gewoond, best goed uit te houden daar toch? Ik vond het wel een mooie stad en echt superrelaxed zo dicht bij de alpen! En in de zomer is München helemaal fijn, met al die Biergärten, je moet er aan wennen maar het heeft wel wat, al die dirndls en lederhosen ;-)
19 May 2006, 12:56
Hai, ik woon ook in Duitsland, in Leipzig.
19 May 2006, 17:37
Gezellig al die Duitsers (Duits-Nederlanders ;-) ) Ik woon zelf in Berlijn! Semestertje studeren hier!
19 May 2006, 20:09
Ik wou net zeggen ik voel me niet echt een duitser... Wou ik ook ff zo houden :-p
20 May 2006, 20:25
Keulen ook aanwezig hoor!!

Super stad super mensen. Jammer dat het land zo groot is (ja ik weet, Canada of China zijn natuurlijk veel groter... Maar zou toch graag nog eens in München kijken.. Vond Berlijn al een aardig stukje rijden..)

Anyways, ik denk trouwens dat er andere landen zijn waar ook aardig wat NLers wonen, maar Duitsland is gewoon lekker dichtbij:driving:

Mocht iemand eens in de buurt zijn of een stadrondleiding willen, dan wete jullie me hier te vinden!:cheers:
30 May 2006, 13:53
Berlijn..waanzinnige stad met waanzinnig leuke mensen! echt hoor, ik ben bijna ingeburgerd hier en zit er flink over te denken om na mijn stage nog een paar maandjes langer hier te blijven!:headbang: duitsland rocks :-p
31 May 2006, 10:18
Weet je wat ik mooi vind, dat mensen altijd zo positief zijn over het land waar ze wonen. Dit komt natuurlijk omdat ze het land zelf hebben uitgezocht en je research hebt gedaan of je erin zou passen.

Ik vind Berlijn een hele leuke stad, veel geschiedenis, leuke mensen, maar het is me eigenlijk tof wel erg tegengevallen. Het is namelijk zo enorm groot. Mijn vrienden wonen over de hele stad en het kost altijd minimaal een half uur om ergens te komen en een uur om bij mijn uni te komen. Dat is toch wel erg jammer.
31 May 2006, 11:48
Jaa dat grote is iets waar ik totaal niet op voorbereid was. Oke, berlijn is veel groter dan Parijs (dat wist ik)..maar ik kon me dat gewoon bijna niet voorstellen & geen voorstelling van maken. Ik heb een fiets gekocht om naar mijn werk te komen, ong 7.5 km...de mensen in NL kwamen niet meer bij, en DAT noem ik dichtbij?? jaa...als je berlijn kent; het kan erger :-p Heb ook een tijdje in Madrid gezeten vorig jaar; dat is een stad waar je meteen verliefd op wordt..heerlijk weer, heerlijk eten, heerlijke mensen..alles goed gewoon. Hier kwam ik aan in de sneeuwstorm...wel even iets anders. Maar ik moet zeggen, elke dag ontdek ik meer van Berlijn, elke dag wordt gewoon leuker! Ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou gaan zeggen maar ik vind Berlijn een van de beste steden waar ik ooit geweest ben! :yeah: En de mensen hier? zijn der Hammer...echt ik geloof dat hier de meest vriendelijke personen van Europa wonen :-d
3 Jun 2006, 14:17
Ik zit ook in Berlijn.. echt een super stad. Durf het bijna niet te zeggen.. maar geloof dat zelfs Amsterdam het niet haalt bij Berlijn :-) . Mis alleen mn vrienden en familie alleen wel heel erg. Echt, als ik hen allemaal naar Berlijn kon verhuizen zou ik hier voor 'altijd' blijven en t gelukkigste meisje op de wereld zijn :-)
12 Jun 2006, 22:20
Hoi,
Momenteel woon ik in Zweden, maar vanaf augustus ga ik voor 8 maanden naar München. Niet een verkeerde plek om te wonen, begrijp ik! :-)
13 Jun 2006, 14:54
He Henriette, je zult je niet echt alleen gevoeld hebben in Leizpg zondag :-)
t Schijnt een leuk feestje geweest te zijn ook in de binnenstad. In elk geval waren een aantal collega´s die in Leipzig waren erg enthousiast over de super stimmung mit den oranjefans! :-)
7 Jul 2006, 19:26
Hoi allemaal,
Ik ben ook zo´n nederduitser. Woon sinds twee jaar in Oldenburg (tussen Bremen en Groningen) en ik heb het hier echt super naar mijn zin. Mijn ervaring met duitsers hier is dat ze heel erg open zijn en dat je erg gemakkelijk vrienden maakt.:cheers: Hoe denken jullie daar over? Is dat misschien een eigenschap van noordduitsers of zijn er mensendie dezelfde ervaringen gemaakt hebben?

Verder vind ik het erg grappig hoe duitsers over Nederland en nederlanders denken. Als je verteld dat je uit hun kleine buurlandje komt heb je meteen een streepje voor. Al houden ze er wel van om lekker de draak met je te steken. (Zeker in deze WM tijd:schade: )
Misschien ook een leuk item: Nederlander moppen, ik kan daar wel om lachen :tooth:

Subject Started by  Replies   Last 
Marcia :licking:
15 yesterday, 21:41
Jana
5 yesterday, 20:42
Hugo
658 yesterday, 20:30
:hearts: Ramona
0 Wednesday, 13:29
Producten uit Holland
63 Tuesday, 22:49
Richard Dijksma